Sport - pozitivní účinky

Klouby a sport

 

V posledních dvaceti letech začali být lidé u nás velice aktivní, začali se starat o své zdraví.

Tím, že se zajímají o to, co mají jíst nebo spíše co tolik jíst nemají.

Taky ale mění svůj životní styl, chtějí být štíhlí a krásní.

Začali daleko více sportovat.

V době, kdy každý někam spěchá, pracuje mnohdy 12 hodin denně, často ale v sedavém zaměstnání, je pravidelný pohyb více než nutný, ale najít si na něj čas bývá pro někoho velmi obtížné.

Nicméně již pouhých třicet minut fyzické aktivity denně, podstatně zlepšuje stav lidského organismu.


Pozitivní účinky sportu

  • Fyzická aerobní aktivita pozitivní působí na kardiovaskulární aparát. Působí preventivně proto ischemické chorobě srdeční, cévní mozkové příhodě.

  • Snižuje hladinu krevních tuků, tím snižuje riziko aterosklerózy cév.

  • Při (a hlavně po) fyzické aktivitě, tedy i sportování, dochází k uvolňování endorfinů, „ hormonů štěstí“, které vám navodí příjemnou náladu a pocit opojení.

  • A nejenom krátkodobě, mezi ty nejpodstatnější patří i působení na psychiku člověka - dlouhodobé zlepšení nálad, prokazatelně snižuje výskyt depresí.

  • Nejčastějším důvodem, proč lidé začínají sportovat, je snaha zhubnout. Pravidelný pohybem začne tělo postupně měnit své složení. Silovým tréninkem dosáhnete zvětšení a posílení svalové hmoty, při aerobních aktivitách dochází k odbourávání tukové tkáně. Nesmí se zapomenout na správné složení stravy. Je faktem, že za úspěšným zhubnutím stojí až ze 70% strava a pouze zbylých 30% tvoří cvičení.



  • Působí jako prevence bolesti bederní, hrudní i krční páteře.

  • Svalová aktivita zvyšuje žilní průtok dolními končetin - tím působí prot i křečovým žilám a trombóze.

  • Prevence osteoporózy u žen po menopauze a můžů po sedmdesátce. 

  • Tělesná aktivita zlepšuje peristaltiku střeva, působí preventivně pro vzniku národu tlustého střeva.

  • Prevence metabolických onemocnění, hlavně toho nejčastějšího - cukrovky II.typu.